הישג לקריית אתא: קיבלה אישור כ"רשות יציבה" של משרד הפנים

משרד הפנים הודיע כי עיריית קריית אתא מצטרפת לרשימה המכובדת של הרשויות היציבות במדינת ישראל לשנת 2018, לאחר שעמדה בדרישות מחמירות בתחום מאזן התשלומים וניהול הכספים

קריית אתא נמצאת ברשימת 48 הרשויות שמשרד הפנים הכריז עליהן כ"רשויות יציבות" לשנת 2018, לאחר שעמדה בדרישות מחמירות בתחום מאזן התשלומים וניהול הכספים.
בישראל פועלות 257 רשויות מקומיות ומשרד הפנים מסווג אותן לשלוש קבוצות עיקריות: רשויות איתנות, רשויות יציבות, וכל השאר.
רשימת הרשויות היציבות כוללת את 48 הרשויות היציבות שעמדו בשורה של תנאים מקדימים ובהם: רשויות מאוזנות בתקציב השוטף, ניהול כספי תקין, שיעור גירעון מצטבר כולל תב"רים שלא עולה על 12.5% מהתקציב השוטף, שיעור גביית ארנונה נטו מעל 90%, הוצאות שכר מתחת ל-30% והוצאות מינהל כספי עד 13% מהתקציב השוטף, עומס מלוות שאינו עולה על 50% מהתקציב ועוד.
עוד נדרש מרשות יציבה לעמוד בשורה של תנאים ניהוליים ובהם: מתן תמיכות לפי קריטריונים, מחיקת חובות לפי נוהל, מסירת עבודות רק לאחר פרסום פומבי, מתן הנחות ארנונה חריגות, וללא ליקויים מהותיים במערך השכר.
מבין הרשויות המקומיות באזור הקריות נמצאה רק קריית אתא כזכאית לתואר "רשות יציבה" לאחר שקריית ביאליק וקריית מוצקין נגרעו מהרשימה.
ההישג החדש מבטיח לעיריית קרית אתא את קבלת פרס ניהול התקין לשנת 2018 גם השנה. בעשור האחרון זכתה קרית אתא 10 פעמים ברציפות בפרס הניהול התקין.
כניסה למועדון "הרשויות היציבות" מאפשרת לרשות המקומית שורה של הקלות מצד משרד הפנים ובהן: אישור של תקציב הרשות בתוך 30 ימים, הקלות בנושאי גיוס כ"א ומתן שכר, פטור מדיווח בנושאים שונים ועוד.
ראש העיר, יעקב פרץ, אמר בסיפוק: "ההגדרה כרשות יציבה היא עדות להתנהלות הכספית והעירונית המחושבת בעיריית קרית אתא. אנו שמחים על אישור משרד הפנים להתנהלות האחראית ונמשיך לפעול לפיתוח העיר תוך עמידה בכל יעדי הביקורת העירונית מצד משרד הפנים".

EPSON MFP image
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות